Стартира съвместна инициатива „Сподели България“ на МТ и МЗХГ
Голяма част от изградените през последните години значителен брой винарни са с места за дегустации и отсядане и са разположени в близост до популярни туристически забележителности, съчетани със съответната туристическа инфраструктура, което позволява пакетирането им в общ туристически продукт. В тази връзка МТ и МЗХГ са обединени от целта българските продукти да се утвърдят на пазара, да се подобри тяхната конкурентност и да се осигури достъп до нови пазари, на които те да заемат своето достойно място, е подчертал министър Порожанов. С разработването на допълнителни маршрути се покачва ръстът на посещенията на туристическите обекти и България става все по-търсена като страна, предлагаща качество, е отбелязала и министър Ангелкова, като е пояснила, че новите винени дестинации ще бъдат дигитализирани и включени в платформата „Аз обичам България”, рекламираща 100-те национални туристическа обекта.
В съответствие с приоритетите на МЗХГ за подкрепа усилията на българските производители да съхранят и възродят производството на автентични продукти по традиционни рецепти, в Европейския регистър на храните с традиционно специфичен характер са вписани общо осем географски наименования, две от които защитени – „Горнооряховски суджук” и „Българско розово масло”, е посочил министър Порожанов. На европейско ниво България има регистрирани също 54 вина със защитени наименования, което подрежда страната на осмо място в ЕС по продукти със защитени наименования, е отбелязал още министър Порожанов.