Изследване: имате само 26 минути, за да продадете имот
Редакцията на Domaza анализира данните на изследователите от агенция Romans и платформата Zoopla, и подготви няколко препоръки за успешни продажби на имоти.
Продажба на имоти: Онлайн VS Офлайн
По последни данни интернет технологиите вече плътно и трайно навлязоха на пазара на недвижими имоти. Изследването показва, че купувачите на имоти харчат повече време в разглеждане на обекти онлайн, отколкото за огледи на живо на харесаните обекти. Например, в някои региони на Великобритания огледът трае средно 26 минути, преди продавачът да получи от купувача оферта за покупка.В сравнение с това колко време потенциалният купувач отделя за разглеждане на онлайн предложения, това е твърде малко – днешните купувачи на имоти са готови да похарчат за огледи дори по-малко време, отколкото за един обяд (средно 34 минути) или за гледане на любимо ТВ шоу (средно 30 минути).
Преди да се съгласи на 26-минутен оглед на обект, потенциалният купувач е готов да прекара средно 73,5 часа (почти три дни!) за разглеждане на предложения в интернет. Обикновено купувачът преглежда стотици обяви, публикувани в сайтовете на местни агенции за недвижими имоти и анализира резултатите от търсенето в Google.
Основното откритие на изследователите е: за да продаде изгодно и бързо имот, продавачът и брокерът не трябва да разчитат на успешния оглед на обекта, който средно трае не повече от половин час, а на правилната интернет реклама.
Как да продаваме имоти в интернет?
Дори за 26-минутен оглед на обекта на място ще трябва да се преборите с конкурентите – да убедите купувача, че вашият имот си струва да бъде видян на живо. За конвертиране на потенциалните клиенти в купувачи помагат правилно оформените обяви, както и публикуването им в популярни платформи за покупко-продажба на имоти (например, в Domaza).С голям успех се ползват обявите с много и качествени снимки. Професионалната снимка е способна да привлече вниманието на клиента в момент, в който той набързо преглежда офертите на агенциите за имоти.
Авторите на изследването твърдят, че в съвременните условия снимките на имотите изглеждат дори «по-добре, отколкото описание от 1000 думи». За да подсилите обявата, може да направите кратка видео презентация или да се възползвате от VR-технологии.
Въпреки това, текстовото описание на недвижим имот също е важен момент, който позволява на клиента да получи представа за обекта. Обявите без описание едва ли ще убедят потенциалния купувач, че офертата заслужава внимание. Освен това, днес опитните брокери правят SEO оптимизация на текстовите описания на имотите, за да привличат клиенти и от търсачката на Google, също така използват контекстна реклама.
И така, съвременният брокер е принуден да познава интернет технологиите и особеностите на онлайн продажбите на имоти, за да издържи на конкуренцията по привличане на купувачи. Правилната инвестиция във фотографски услуги или в покупка на фото и видео техника, овладяване на негласните правила за самостоятелно заснемане на имотите и познаването на възможностите на различни интернет ресурси, ще ви позволи да продавате имоти бързо и изгодно.